عکاسی تبلیغاتی غذا
عکاسی مواد غذایی زیر شاخه عکاسی تبلیغاتی است. به لحاظ اهمیتی که صنعت مواد غذایی داشته عکاسی این بخش بعنوان شاخه ای تخصصی در بین عکاسان شناخته می شود. عکاسی از غذا به دلیل کار کردن با سوژه های خوراکی و معمولا رنگی مفرح است. خروجی این سفارشات عکسهایی پر رنگ و لعاب همراه با جذابیت برای عموم مردم خواهد بود.
عکسهای تبلیغاتی غذا باید اشتهابرانگیز و ترغیب کننده باشد. به شکلی که ارتباطی قوی با مخاطب برقرار کرده و حس خوبِ استفاده از محصول را تداعی کند. عکاسی مواد غذایی شامل طیف گسترده ای از سوژه های خوراکی می شود.غذاهای سنتی، غذاهای بین المللی، فست فود ها، نوشیدنی ها، شیرینی و شکلات، بستنی و قهوه همگی از سوژه های این نوع سفارشات هستند.